21.8.16

Rozes grozā

Kā jau minēju iepriekš, mozaīkas tehnikai ķēros klāt ar pamatīgam teorētiskām zināšanām. Parasti ir tā - kaut kas man iepatīkas, es metos tajā iekšā, īpaši nedomājot, kā tas būs un vai es to spēšu paveikt. Šoreiz bija citādi. Izstudējusi, izpētījusi un izzinājusi visu iespējamo par šo rokdarbu veidu, man izveidojās noteikts teorētisks priekšstats par to, kā šis darbs veicams praktiski. Biju izdomājusi, ka mozaīkā man noteikti patiks darbi no kvadrātveidīgiem akmentiņiem un izlikšu es gleznas ar pinceti.

Tā bija teorija. Atskatoties atpakaļ, varu teikt, ka praksē izrādījās, ka man ērtākais veids ir strādāt ar speciālo zīmuli un favorītos izvirzījās darbi ar apaļiem akmentiņiem. )))

Ja pirmās sākumskolas līmeņa rozes un pamatskolas līmeņa lilijas bija ar apaļiem akmentiņiem (uzdrukāts fons parasti ir ar apaļiem akmentiņiem), tad nākamais lēciens vidusskolas līmenī bija darbs ar kvadrātveida akmentiņiem. Kāda pincete! Ar to es noņemtos pusgadu, līdz izliktu šo gleznu, bet ar stilusu man tas izdevās 6 dienās!
Darba process.
Šādi tas notiek - noņem aizsargplēvi un pa vienam līmē klāt akmentiņus.
Gleznas izmērs 50 x 36 cm, jeb 200 x 144 kvadrātiņi, kopā šajā darbā pielīmēti 28'800 akmentiņi 35 krāsās.
Ja šādu darbu es gribētu izšūt krustdūrienā, man tas pie vislabvēlīgākajiem apstākļiem prasītu vismaz divus līdz trīs mēnešus (kā jau teicu, izliku to 6 dienās).

Neesmu stāvā sajūsmā par šo gleznu. Pikseļaina, bez maigām krāsu pārejām, bet tāpat to noformēju. Nu ko mētāsies kaut kur nobāzta. Turklāt gleznas jau skata no attāluma, ))) un  no attāluma dzīvē tā izskatās tīri nekas.
Gatavā veidā redzamais darbs ir 48,5 x 34,5 cm, rāmja izmērs 59,5 x 45,5 cm.

Mozaīka veidota pēc britu mākslinieka Albert Williams (1922-2010) gleznas "Roses". Es to darba procesā saucu "Rozes grozā". :)
Par fofogrāfēšanu jau teicu - parastajā stiklā atspīd viss, kas vien var atspīdēt.
Rāmis gan man patīk. )))
Bez sajūsmas par rezultātu,
Hela

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru