22.2.11

Vācelīte

Mans pieteikums konkursam "Lai top dāvana!"


Izlasot konkursa noteikumus, secināju, ka man ir kas tāds, ar ko es varētu tajā piedalīties. Tā ir VĀCELĪTE, kā es to saucu, bet var saukt par LĀDĪTI, KASTĪTI vai kā savādāk. Tajā var glabāt rotaslietas, matu sprādzes, pogas, lentītes un vēl un vēl, kas tikai ienāk prātā.

Lielais vācelīšu darināšanas azarts man bija pāgājušogad, taču, par godu šim konkursam, izveidoju vēl vienu vācelīti.

Tātad, atbilstība noteikumiem:
√ Nepieciešamais laiks dāvanas sagatavošanai apmēram 2,5 stundas.
√ Izmantoti mājās pieejamie materiāli.
√ Ideja savulaik noskatīta kādā ķīniešu lapā (hieroglifi, protams, nebija izlasāmi, vien pēc attēliem realizēts dzīvē).
√"No veca-jauns" - izmantoti otrreizējie materiāli.
√ Ideja vēl nebija prezentēta manā blogā.

Ja vajag ātri pagatavot dāvanu kādai mazai princesītei vai draudzenei, tam būs nepieciešams:
- audums (es izmantoju lietošanā bijušus aizkarus),
- plastmasas trauks (tā kā mēs ģimenē ļoti mīlam aveņu ievārījumu, tad šādu plastmasas spainīšu ir sakrājies ļoti daudz, taču var izmantot jebkuru citu apaļu plastmasas trauciņu),
- sintepons (var izmantot atgriezumus, kas palikuši pāri no citiem šujamajiem darbiem vai kāda nolietota dekoratīvā spilvena),
- biezs diegs un plāns šujamais diegs,
- adata,
- šķēres,
- mērlente,
- drēbnieku krīts vai ziepes,
- divpusējais skočs,
- dekoratīvā lenta vai aukla.


No auduma izgriežam četrus apļus (to kontūru iezīmēšanai es izmantoju lielāka un mazāka izmēra šķīvjus, vismazākajam aplim - glāzi, taču var izmantot cirkuli vai kādu citu apļa aprēķināšanas sistēmu). Tā kā manis izmantotais aizkaru audums ir diezgan irstošs, es malas apstrādāju ar šujmašīnu, lai neirst. Taču, ja audums ir neirstošs, šo manipulāciju droši var izlaist.

Tātad, četri apļi - divi pašam traukam, divi vāciņam. Skaidrībai tos tā arī sanumurēsim: 1. un 2. (lielākie) domāti traukam, 3. un 4. (mazākie) paredzēti vāciņam.
Lai noteiktu izmērus,
1.aplim - nomēram trauka kopējo ārējo malu garumu (sāni plus apakša), šajā gadījumā tie ir 32 cm, pieliekam klāt 10 cm, kopā 42 cm diametrā;
2.aplim - nomēram trauka iekšējo malu garumu (sāni plus trauka dibens), šajā gadījumā 28 cm, pieliekam klāt 10 cm, kopā 38 cm diametrā;
3.aplim - nomēram vāciņa garumu no augšas un apakšas, šajā gadījumā tie ir 27 cm, pieliekam klāt 1 cm, kopā 28 cm diametrā;
4.aplim - diametrs 8 cm.
Sākam ar 2.apli, tam gar malu ieveram biezu diegu (apmēram 0,5-1 cm attālumā no malas). Traukā ielīmējam skoču (lai labāk piegultu audums un neslīdētu), nostiprinam trauka iekšpusē audumu. Gar trauka malu pielīmējam skoču, savelkam diegu. Un rūpīgi apliecam audumu ap trauka malām un diegu sasienam. Ņemam 1.apli, ar ziepēm atzīmējam no malas 3 cm līniju, pa šo līniju nolokam audumu un ieveram diegu (šoreiz caurdurot auduma divas kārtas). Uz šī auduma liekam virsū trauku, nocentrējam, savelkam diegu un pildam ar sinteponu. Diegu savelkam un sasienam. Piešujam vienu daļu pie otras diegu savilkuma vietās. Ņemam 3.apli, gar malu ieveram diegu. Vidū liekam vāciņu. Savelkam diegu un pildam ar sinteponu. Kad vāciņš piepildīts, savelkam diegu un sasienam. 4.aplim arī gar malu ieveram diegu. Savelkam diegu un pildam ar sinteponu. No 3. un 4. apļa veidosies vāciņš. Liekam mazo pildīto aplīti virsū uz vāciņa un piešujam klāt. Vācelīte praktiski gatava. Pēdējais darbiņš - lai noslēptu savilkuma diegu, izmantojam dekoratīvu auklu (var izmantot mežģīni, pīnīti vai no tā paša auduma veidotu lentu). Tagad vācelīte pilnībā pabeigta! Te būs vācelīte-dvīņumāsa. :) Izmaksas - šajā gadījumā nav, jo izmantoti jau izmantotie un mājās pieejamie materiāli. Ja būtu jāpērk jauns audums, tad 0,5 m auduma varētu maksāt no 1 līdz 3 Ls, plus 0,5 m dekoratīvās lentītes apmēram 0,50 Ls un sintepons vai vate pildījumam.

Izmantojot dažādu faktūru un krāsu audumus, vācelītes būs ļoti dažādas.

Te būs daži mani iepriekšējie darinājumi. Ierosmei.

Radošas idejas!

P.S. Konkursa rezultāts!

17 comments:

  1. superīga kārbiņa - absolūts jaukums. Nekad nebūtu iedomājusies, ka apakšā ir zaptcspainis (un vēl ar manu mīļāko pildījumu - aveņu!!!) :D
    Tiešām burvīga!!!

    AtbildētDzēst
  2. Inese, paldies! Man arī tā ideja ļoti iepatikās, tāpēc arī realizēju. Tiesa, tajā ķīniešu paraugā bija tāds mazs zems plastmasas trauciņš (kā saldā krējuma zemais apaļais trauciņš), bet ko tādā var ielikt? Tad nu es ar vērienu - ņēmu spaini. :)
    Rīt viena tāda vācelīte (rūtainā) tiks dāvināta meitiņai vārda dienā! Viņa pati izvēlējās. :)

    AtbildētDzēst
  3. Tik eleganti!
    Kad ieraudzīju konkursa lapā, gandrīz noelsos un nodomāju, ka tādu noteikti ir ļoti sarežģīti pagatavot... PAldies, ka padalījies! ;)

    AtbildētDzēst
  4. Baiba Vigule, paldies! Nav nemaz tik grūti un nemaz tik ilgi uztaisīt. Man prieks, ka patika. :)

    AtbildētDzēst
  5. Ak dievs, kāds skaistums!!! Lūk tas ir kaut kas kolosāls!

    AtbildētDzēst
  6. ineta, paldies! Man tiešām liels prieks, ka patīk!

    AtbildētDzēst
  7. Lieliska ideja, un lieliski izpildi, bravo! Es atvainojos par valodu, rakstiski, izmantojot tulka palīdzību. Ierakstīts lasītājiem un uzaicināt savā blogā: http://fullmoontheedgeofthesoul.blogspot.com/

    AtbildētDzēst
  8. Cik ļoti skaisti!:)) Tev viņu tik daudz un tik dažādas! Mazajai laikam bija grūti starp tādu daudzumu izvēlēties.:)) Man vismaz būtu gan :))) Zinu, ka ko līdzīgu mēģināšu uztaisīt arī sev. Būs jāiet revidēt zapts spainīši:D Iztēlē jau redzu, kā tāda skaista viņa man stāv uz spoguļa! :)))

    AtbildētDzēst
  9. Ārprātīgs skaistums!!!Superīga dāvana!!! Noteikti aiņemšos no Tevi šo ideju:)

    AtbildētDzēst
  10. Vaiii..., šis ir tas ko sen gaidīju ieraudzīt!!! Fantastiski... tagad saturieties mani tukšie spainīši!

    AtbildētDzēst
  11. Ļoti skaista lādīte izdevusies. Ar tādu tik tiešām nav kauns doties ciemos!

    AtbildētDzēst
  12. Inga, Agnese, Puķīte, Klēra, paldies jums, pat samulsu no atsauksmēm... Tiešām priecājos, ka esmu izveidojusi ko tādu, kas patīk arī citiem. :)

    AtbildētDzēst
  13. Идея СУПЕР!!! Спасибо за МК!

    AtbildētDzēst
  14. Hela, es dievinu Tavu blogu :)

    /neoficiāla atzīšanās/

    AtbildētDzēst
  15. Прелестные коробочки-горшочки! Спасибо большое за МК, ничего подобного ещё не видела!

    AtbildētDzēst